Mentidera Teatre és la primera companyia gironina que guanya el IV Premi Quim Masó a Projectes de Producció

L'estiu del 2006, Cristina Cervià, Meritxell Yanes, Oriol Guinart i David Planas van agafar els trapaus i es van passar un parell de mesos a l'Argentina assajant Lúcid amb l'autor i director Rafael Spregelburd, màxim exponent del que ell mateix anomena la «dramatúrgia catàstrofe», i un dels dramaturgs i directors contemporanis més interessants. El resultat d'aquella experiència, promoguda per Mentidera, produïda per la sala La Planeta de Giro

El jurat del Premi Quim Masó, format per Àlex Rigola (Teatre Lliure), Begoña Barrena (El País), Toni Casares (Sala Beckett), Pere Puig (La Planeta) i Salvador Sunyer (Temporada Alta), a més del secretari, Guillem Terribas (Llibreria 22), després d'una primera deliberació sobre la quinzena d'obres presentades, en una primera votació van determinar que passarien a la segona votació La dona que perdia tots els avions (Josep M. Miró, Didascàlia Produccions), Sé de un lugar (Ivan Morales, Cia. La Fantàstic), El biògraf (Marc Angelet, La Guapa Teatre), TOT (R. Spregelburd, La Mentidera Teatre), El bosc (Daniela Feixas, La Troca) i Èdip rei del pop (Marta Gil, Cia. Èdip Rei del Pop). En la segona votació van passar El biògraf, El bosc i TOT, guanyant aquesta darrera. El jurat, segons va explicar en l'acte celebrat ahir Begoña Barrena, va voler fer una menció especial respecte dels altres dos projectes finalistes, que va valorar molt positivament.
Moment emotiu
El moment emotiu de la nit, després de la matisada intervenció de Pere Arquillué dient Ferrater i de la desimboltura de Josep Maria Fonalleras, el van protagonitzar Cristina Cervià, actriu d'El Talleret de Salt i per tant amb una vinculació molt estreta amb Quim Masó, i Mercè Frauca, vídua de Masó, que va ser qui va fer entrega del premi a l'actriu. Cervià va comparèixer a l'escenari de La Planeta acompanyada d'Oriol Guinart, David Planas i

Tres relats breus
TOT és un espectacle que la companyia de Rafael Spregelburd, El Patrón Vázquez, va estrenar al Festival Internacional d'Autors i Ideologia, que es va celebrar al Schaubühne de Berlín (la sala d'avantguarda teatral més representativa d'Alemanya i de referència a Europa) el març de l'any passat. El text, que Spregelburd va escriure per encàrrec del teatre berlinès, s'estructura en tres relats independents, i en cadascun d'ells es desenvolupa un tema, que té forma d'interrogant: Per què tot estat esdevé burocràcia?, Per què tot art esdevé negoci? i Per què tota religió esdevé superstició? Els tres relats comparteixen alguns personatges per tal que, malgrat que són independents, conservin nexes dramàtics i, segons l'autor, «diluir l'impromptu discursiu del tema sobre el qual gira l'espectacle: la afirmació d'idees». En la primera història, uns buròcrates decideixen cremar la seva oficina, sense arribar mai a capir-ne el per què; en la segona, uns parents s'enfronten entre ells de manera acarnissada en transformar-se en obres d'art algunes de les seves pertinences; i en la tercera història, un bebè malalt desencadena, durant una tempesta, tots els terrors ancestrals i inexplicables.
Publicat a El Punt 11.05.10. Text i fotos: Dani Chicano.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada